Jahaja. 3,5 veckor på lchf. Har fuskat lite av och till, men det går ändå åt rätt håll. Lite mindre åt rätt håll de gånger jag fuskat, och hade antagligen gått fortare utan fusk. Men går jag på Oskarsgymnasiets skolrestaurang så får jag ju offra mig lite. Särskilt när maten är toppen och efterrätten (crêpes med jordgubbs- och rabarberkompott samt vaniljsglass) dödligt god!

Hurellerhur. Startvikt låg på 78,2 kg. Alldeles för nära 80 kg (i will not go there one more time!!), så jag fick en lätt släng av panik. Dagens vikt låg på 75,4 så nästan 3 kg på 3,5 veckor. Egentligen är onsdagen min väg-dag, så det är då den officiella vikten kommer, men ändå. Feels good! Målvikt? Tja, någonstans runt 60. Har inte vägt 60 kg sedan jag gick i typ sjuan eller något, så det kommer kännas konstigt. 
Men att gå ner i vikt känns konstigt. Faktiskt. När man är van att vara en klump och sedan inte är det längre, då känns det konstigt. Jag var en klump i stort sett hela mitt liv (iallafall den delen då jag brytt mig om utseendet) fram tills jag började på idrotten och därmed började vägen neråt. Då slutade min klump-tid, och jag vill aldrig mer tillbaka dit! Så enkelt är det.

Annat gött som sker med lchf är att magen mår tusen gånger bättre. Den dammar inte loss tre gånger i veckan. Den är mer stabil på alla sätt. Och jag är piggare, har inte lika ont i huvudet längre heller. Så jag kanske stannar i det här livet i fortsättningen. Jag känner mig även snyggare, och det är ju trevligt! Plus att jag faktiskt inte är lika hungrig heller, hör och häpna ;)

Det finns dock tre saker jag saknar med lchf:
1. Bröd. Jag som förr i tiden kunde trycka i mig en hel limpa rostbröd, jag som älskar varma mackor med makrill.. jag saknar det! Bakade oopsies i morse som var bra, men det är ändå inte samma sak.. Dock överlever jag, tänkte kolla upp lchf-butikens knäcke-utbud och se om det inte kan vara värt det.

2. Öl. Jag är inte längre student, och ingen enorm storkonsument av öl, men det är ju så förbannat gott. Så ja, jag saknar att inte ta en öl när vi grillar till exempel. Det gör jag. Men framöver får jag välja ut mina stunder och fuska lite ibland. Typ min födelsedag (som för övrigt är om lite mer än 2,5 månader).

3. Bananer. OH, denna frukt, denna fantastiska frukt som jag inte varit utan i över en vecka på åratal. Den saknas mig något otroligt, kanske faktiskt allra mest. Jag som gjort bananpannkakor, smoothies, haft banan på knäckebröd, på yoghurt, på gröten, till mellis... ah, jag saknar den. Men. Ska det vara så ska det vara, så jag har inte rört en banan på 3,5 veckor. Vilket är extra jobbigt när ungarna får frukt i skolan och det blir över.

Så. Nu ska jag sätta i mina omplanterade blommor i krukorna igen och sedan starta grillen. Ikväll blir det korv till middag!

Tjingeling!

Kommentera

Publiceras ej