Tänk. För några (typ ett-två) år sedan kunde jag inte tänka mig en helt o-uppbokad helg. Lediga helger var tråkiga, misslyckade, totalt ensamma helger som jag fick panik över. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag fick ångest över att jag missade roliga saker som andra var med på, att jag var utanför. Ensam.

Det fanns ingenting som hette "ledig helg" i min värld, och var det tomt såg jag till att det snabbt fylldes, antingen med jobb, vänner eller halvkända människor på en fest.

Nu uppskattar jag dessa lediga helger. Visst kan det bli tråkigt i längden (med många ensamma helger i rad), och visst saknar jag mina knasbollar som jag inte ser alls lika ofta längre.. Men någonstans på vägen insåg jag att det där med att vara ensam är inte så farligt. Visst missar jag en del ibland, men folk tycker om mig ändå. Och jag är ju alltid välkommen när jag väl kan! 

Kanske har det med jobbet att göra, att jag faktiskt behöver helgerna för att ladda om. Kanske har det med att jag börjar bli vuxen att göra. Kanske handlar det om att jag trivs bättre i mig själv. 

Någonting är det, och jag är glad att jag har landat i det. Att jag inte känner mig ensam och deppig och får panik för att jag inte umgås med folk konstant! 

Nu ska jag dra iväg till gymet för ett konditionspass och sedan blir det hem och laga köttbullar. Mums :)


(PS. Fast jag saknar mina kära Kalmar-bor. Det gör jag! DS. )

1 kommentarer

Lina

22 Mar 2015 22:17

saknar dig Ingrid <3

Kommentera

Publiceras ej