Det börjar så smått sjunka in nu, det här att vara ledig. Men alltså... hur gör man för att hålla koll på vilken dag det är? Igår var det söndag, men jag trodde det var måndag. Idag är det måndag och jag har tänkt fredag hela dagen. Jisses, jag kommer stå utanför jobbet lördagen innan jag börjar och undra varför jag är själv ^^ haha.

Men, bra saker med att vara ledig:

1. Jag lyckades släppa jobbet betydligt fortare än jag trodde. Visst tänker jag lite ibland på hur jag ska lägga upp planeringen till nästa läsår, vad jag ska börja med på idrotten etc. Men allt det jobbiga är släppt, oron för ungarna och stressen. 

2. Jag är nykär igen. När stressen försvann kom förälskelsen tillbaka och jag kan inte sluta pussa på min kärlek. Det pirrar sådär gutt i magen igen! Visst älskar jag honom alltid och varje dag, men det där pirret som försvann för ett tag sedan är tillbaka! Idag har vi varit tillsammans i 29 månader, och förlovade i 11. Magiskt!

3. Jag sover. Och jag sover bra! Jag somnar sent, men jag vaknar inte 4-5 gånger varje natt. Det tråkiga är ju förstås att mannen fortfarande jobbar och inte kan vara vaken med mig på kvällarna :p

4. Jag har tid. Och ork! Imorgon ska jag till Kalmar och umgås med mina godingar, något jag saknat enormt. Och jag är så taggad, det känns inte som en stress, för första gången på länge.

5. Maten fungerar igen. Och nu har jag faktiskt börjat få lust för gymmet igen. Så snart ska jag dit, kanske imorgon eller på onsdag!

Dåliga saker:

1. Jag hinner tänka på annat. Sådant som gnagt i huvudet ett tag får ta större plats än det egentligen är värt, för det är inte mitt ansvar. 

2. Jag håller ingen reda på dagarna.

3. Vädret verkar inte kunna bestämma sig.

Tja.. det var väl det. Jag kommer nog kunna vänja mig vid det här med semester ändå :)

Tjingeling!

Kommentera

Publiceras ej