Det är min tur nu. Tydligen. Efter år av motstånd, logiska argument och envist vägrande är det dags för mig att ge upp, att ge efter och att sälla mig till resten. Jag har motiverat mig själv med förklaringar, argumenterat med andra om varför och hur, varit envis som synden i min självklara plats i kolhydratsätarnas värld. Nu ger jag upp. Det har varit på gång länge, mina argument har långsamt brutits ner och blivit tystare och tystare. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska tro, hur jag ska tro. Laddade ner "Matrevolutionen" i morse. Har väl läst ungefär en tredjedel och har redan otroligt svårt att hålla fast vid mina vanliga argument om fett som något dåligt och kolhydrater som bra. Snabba kolhydrater har väl aldrig varit bra i min värld, men de långsamma, fullkornet, matvetet, rågen.. Allt det där. Det är inte så bra, tydligen. Och jag vet inte riktigt vart jag ska stå själv, vad jag ska säga, vem som har rätt och vem som har fel. Bevis på bevis om hur bra lågkolhydratskost är kontra fettsnål kost slår emot mig och jag vet inte vilken fot jag har vart längre.

Så jag måste ju testa. För min egen skull måste jag testa. För att se om det fungerar. Sockret insåg jag ju för ganska längesedan gör totalkaos i min mage. Kanske kan det andra också göra det.

Och att jag själv har gått över min "trivselgräns" och snart är på min "hit ska jag aldrig mer"-gräns som jag satte för några år sedan, gör att motivationen ökar. Vafan, jag kan väl ge det en chans så får vi se vad som händer, hur jag mår, hur kroppen mår.

Jonas kommer hata mig för et här. Han kommer tycka att jag är jätteduktig och sådär men att jag är fjantig och att jag inte ska dra in honom i massa dumheter.. Haha. Vi får väl se. Jag får köra lite själv först, innan jag börjar mina övertalningsförsök på honom. Och vissa recept är ju ganska lika, så det han inte vet, det har han inte ont av ;) Haha. Känner jag min gubbe rätt kommer han protestera högt i början och sedan ge med sig bit för bit. Dock inte helt, av ren princip!

Så. Dags att köra igång då. Idag har jag än så länge ätit två skålar med pauluns granola, yoghurtkvarg, ett knäcks med salami och en omelett med hamburgekött och (läs och häpna) en tomat! Ska ta och inventera nätet nu på bra frukostar och mellanmål utan kolhydrater!

"There are seven days in a week, and someday is not one of them"

Kommentera

Publiceras ej